הבלוג של מעין התיאטרון

 התפקיד של הבימאי.ת הקהילתי.ת

תפקיד הבימאי.ת הקהילתי.ת הוא תפקיד מיוחד, תפקיד שמחולל תהליכים שמשפיעים על קהילות, תפקיד שמפנה מקום ליצירתיות, תפקיד שמתווה דרך ליצירה משותפת, תפקיד עם קסם בקצות האצבעות.

מיתרי הקול שלך יודו לך על זה…

לא רק שעבודה בסביבה רועשת זו חוויה קשה לאורך זמן לאנשי החינוך, היא גם פוגעת בתלמידים שזקוקים לשקט כדי לחוות למידה והתפתחות.

חוגים לילדים ונוער

שחיקה בקרב אנשי חינוך

שחיקה שמתעלמים ממנה לא נעלמת, להפך, היא רק גדלה. בשקט בשקט היא מכרסמת בתוכנו ואם נתעלם ממנה מספיק זמן יגיע רגע שכבר יהיה מאוחר מידי

מערכת יחסים – מדריכים והורים

ההורים בחרו בנו לשעה בשבוע (לפעמים יותר) כדי שנהיה עם הדבר הכי חשוב להם בחיים. הילד/ה שלהם. אני רואה בבחירה הזו המון משמעות והכרת תודה. זה לא מובן מאליו!

לא טוב היות מדריכת החוגים לבדה

ההבדל הגדול ביותר הוא – שאין לנו ארגון שיהיה הגב שלנו ושותפים שיחזיקו לנו את היד.
במצבי חירום (קורונה, מלחמה…) אין מי שידאג לנו.
אנחנו דיי לבד במערכה.

הבנת הגיל המודרך

המאמר שלפניכםן הוא אחד מכלי העבודה של מדריכי ומדריכות מעין התיאטרון. החלטתי לתת לכם הצצה למאחורי הקלעים שלנו כי אולי גם אותם תוכלו להיעזר במידע החשוב הזה.

לצאת מהקווים

האפשרות הזו שיש לנו – למצוא רעיונות חדשים ולצמוח מהם, להרשות לעצמנו ליצור ולהיות משהו אחר וחדש, לצאת מהקווים, להוסיף עוד צבעים וצורות, להביא למצב הנתון פרספקטיבה ייחודית ומקורית…

חוג בקהילה

העתיד של קהילה מקומית אלה הילדים והילדות שלה, שגדלו בתוכה, ספגו את ערכיה ואולי כמבוגרים יחזרו אליה כדי ליצור את אותה המשכיות.

הפרידה

בפרידה אנחנו מאפשרות מבט אל העבר הקבוצתי שלנו, נותנות את המקום להכרה בערך ובמשמעות של מה שחווינו ולמדנו ביחד, מפנות את המרחב למפגשים אינטימיים

חינוך, כסף ושפע – האמנם?

המודל הזה מאפשר לכל אחת בצוות שלנו לעבוד בקהילה שבה היא חיה או בקהילה סמוכה, מה שיוצר מצב מושלם של win-win

ומה עם התרבות?

אם נסתכל 'למעלה' נראה ש'התרבות והספורט' נמצאים תחת אותו משרד ממשלתי ואם נחזור לשטח נראה

דמויות ראשיות

קל להתבלבל ולחשוב שחוגי תיאטרון עוסקים בכוכבות וב- SHOW. לדעתי, זהו פספוס ענק. פספוס של

איך ומה תקשורת מקרבת הוסיפה לחיי

בעולם החינוך החדש אנחנו מבינים שיש אפשרות אחרת – גם המבוגר וגם הילד יכולים לקבל מענה לצרכים שלהם

העתקות, לא רק משחק ילדים

"עזבי אותך, זה לא מקורי. עשו כאלה מליון לפניך, אין בזה חידוש, זה לא אומנותי, את לא באמת יוצרת…" 

 

"העתיקו את הרעיון שלי"

לנו כמבוגרות קשה להבין את זה.
בדרך כלל התגובה שלנו תהיה: "קבלי את זה כמחמאה…"

ועכשיו תתחלקו לזוגות

אין מדריך או מדריכה שלא מכירים את האתגר הגדול בחלוקה לזוגות בקבוצות של ילדים.

מה באמת מעסיק ילדים?

הבוקר יער התינוק שלי האריך שינה (טפו טפו) והתפנו לי ולבנותיי מספר דקות איכות משותפות.

בחירה

למה בחרתי דווקא בנישת החוגים בחינוך הבלתי פורמלי? אני אשמח לספר. מבחינתי הכל מתחיל בחוויית הבחירה.

התנהגויות מפריעות

שתיקה, שיתוף פעולה, התנגדות, צעקות,  בכי, בדיחות, כעס, ברוגז… כל אחת מאיתנו במהלך החיים…

חיזוק ביטחון עצמי בתוך קבוצה

ילדים הם שחקנים גדולים. ככה. טבעי. בלי שמישהו לימד אותם. אבל אז מגיע גיל מסוים…

חוג תיאטרון חברתי

"מה זה אומר חוגי תיאטרון חברתי?"
שואל אותי כל מי ששומע על החוגים שלנו.

אני שומרת על המרחב האישי שלי ושל חבריי

"אני שומרת על המרחב האישי שלי ושל חברותיי/חבריי" חלק מהותי מניהול מערכות יחסים…

הקשבה

הקשבה הקשבה הקשבה… מה לא נאמר עליה? מי לא רוצה אותה? ומי לא מתקשה ליישם אותה בחייו?

אצלנו אין דבר כזה לטעות, לכן כדאי לנסות

אתן ודאי מכירות את זה שילדים נמנעים מלעשות משהו ולו רק בגלל הפחד מתחושת הכישלון…

אני משתתפת רק אם נעים לי

"אני משתתפת רק אם נעים לי" אחת הסיבות שאנחנו כל כך אוהבות להדריך חוגים היא הבחירה.

הסכמות

הסכמות

כדי שילד יחוש ביטחון להשתתף בחוג הוא זקוק למרחב בו הוא ירגיש ביטחון. איך אנחנו המבוגרים יכולים…

משחק שיום רגשות

רעיון למשחק רגשות שאנחנו במשחקים בחוג ואפשר לשחק גם בבית: שם המשחק – איפה הרגש הזה מתחבא לי?

חזון

בשנת 2019, שלוש שנים לאחר שהתחלנו את הפעילות בחוגי מעין התיאטרון עצרנו לכתוב חזון.

משפחת מעין התיאטרון מזמינה אתכם

לשיעור ניסיון!

נשמח לארח את ילדכם בסניף הקרוב לביתכם (:

הירשמו עכשיו

משפחת מעין התיאטרון

מתרחבת!

מעין התיאטרון הוא בית חם לכל היזמים בתחום החינוך החברתי. מוזמנות להצטרף למשפחה (:

מעוניינת להקים סניף בקהילה שלך?

צרי קשר